איך למצוא כח אדם לחברת השמה?
המוצר שאותו מוכרת חברת השמה הוא עובדים, ולכן עליה לגייס רק כח אדם מקצועי, מיומן ורלוונטי לצרכים של הלקוחות. אבל איפה מוצאים אותו? הנה כמה פתרונות
חברת השמה עוסקת במתן שירותי כוח אדם. המוצר שהיא מציעה ללקוחות הוא למעשה עובדים, שמוקצים לעבודה אצל מעסיק אחר. המעסיק משלם לחברה תמורת השמה מקצועית ומקבל בתמורה עובדים מיומנים ורלוונטיים. מבחינת המעסיק, הפנייה לחברת השמה אמורה לחסוך את הצורך בתהליך גיוס ארוך ומתסכל.
עם זאת, השאלה המעניינת היא היכן אותה חברת השמה יכולה למצוא עובדים מקצועיים ובאיזה אופן כדאי לה לפנות אליהם. זו סוגיה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב, כי ענף גיוס העובדים מתאפיין בדינאמיות וגמישות. לא כל חברות ההשמה מגייסות עובדים באותה צורה ויש חברות שמתמחות בנישה ספציפית בלבד. לעומתן, חברות אחרות מציעות את כל שירותי ההשמה בתמחור שונה.
דרכים לגיוס עובדים
חברת השמה יכולה למצוא כח אדם במגוון דרכים וניתן לציין לפחות שלוש מהן:
א. פרסום מודעת דרושים באתרי האינטרנט – הדרך הנפוצה ביותר לגייס עובדים כיום היא באמצעות פרסום מודעות דרושים באתרי האינטרנט. המודעות מפורסמות מלכתחילה באתרי אינטרנט שאליהם מגיעים גולשים כדי לקבל הצעות עבודה.
היתרון של פרסום מודעת דרושים באתרי אינטרנט עבור חברת השמה הוא פילוח יחסית מדויק של קהל היעד. החיסרון הוא שלא תמיד ניתן להגיע בצורה כזו לעובדים מיומנים ומקצועיים, ויש גם צורך בתהליך סינון עוד לפני תחילת ההשמה.
ב. פרסום מודעות דרושים בעיתון – הדרך הקלאסית למצוא כח אדם לחברת השמה היא להשתמש במודעות שמפורסמות בעיתונים. התקשורת המסורתית עדיין ממלאת פונקציה מרכזית בגיוס עובדים, כי היא מאפשרת פנייה לקהל יעד מגוון. היתרון של פרסום מודעות דרושים בעיתון הוא עלות נמוכה ואפשרות להגיע לעובדים חדשים, בעוד החיסרון הוא שלא ניתן לנטר את הנתונים ולעקוב אחריהם.
ג. שימוש ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש – חברת השמה יכולה להשתמש באינטרנט בצורה מושכלת יותר ולנצל את היתרונות של רשתות חברתיות ומנועי חיפוש. כאן לא מדובר על פרסום מודעות דרושים באתרי אינטרנט שעוסקים בתחום, אלא בניסיון לייצר קמפיין ויראלי.
רשתות חברתיות מאפשרות לפרסם מודעות דרושים לפי פילוח מדויק של קהל יעד, בעוד מנועי החיפוש עוזרים למקם את המודעות בשורה ארוכה של אתרי אינטרנט שונים. היתרונות של שימוש ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש הוא מעקב בזמן אמת אחר הביצועים, אך החיסרון הוא הוצאות יחסית גבוהות.
ד. גיוס מפה לאוזן – חברת השמה ותיקה יכולה גם לנצל את היתרונות של גיוס עובדים מיומנים מפה לאוזן. בשביל לעשות זאת היא צריכה להגיע למקומות שבהם נמצאים העובדים הרלוונטיים. אם היא צריכה למשל לגייס סטודנטים לעבודה זמנית, שימוש בהמלצות מאוניברסיטאות ומוסדות לימוד יכול לעזור. לעומת זאת, בגיוס עובדים מקצועיים לענף ההייטק יש צורך ביצירת קשר עם עובדים מהתחום.
טיפים למציאת עובדים מיומנים
חברת כח אדם שרוצים לחסוך לעצמה זמן ומאמץ צריכה לגייס עובדים רק לאחר שהיא מבינה בצורה מדויקת את הצרכים של הלקוחות. עליה להתחיל את תהליך הגיוס בפגישה מסודרת עם הלקוח, בהגדרה של צרכים ומטרות ולאחר מכן בבדיקת מאפייני המשרה. בשלב השני היא יכולה לבצע את הגיוס עצמו ורק בשלב השלישי להתחיל את ההשמה.
בסופו של דבר, תהליך גיוס עובדים אורך זמן אך הוא שווה את ההשקעה. השמה מקצועית חוסכת מאמץ עבור הלקוחות ומאפשרת להם לייעל את כוח העבודה. הגיוס מבוצע בדרכים שונות והוא מוכיח את עצמו.