חיפוש עבודה בפרסום חוצות – מהם תהליכי העבודה
פרסום הוא למעשה מערך שלם של ערוצים דרכם מגיע המותג אל קהל היעד שלו בכדי להעביר לו מסרים שיווקיים. ערוצים אלה כוללים פרסום בפייסבוק, באינטרנט ובגוגל, הם כוללים פרסום ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות, הם כוללים פרסום בפליירים, עלונים ואירועים למיניהם והם כוללים גם פרסום חוצות, קרי פרסום בשלטי רחוב. כאשר אתם מחפשים עבודה בתחום של פרסום חוצות, עליכם להכיר את תהליכי העבודה מהקונספט ועד השלט התלוי ברחוב, על מנת להבין מהם השלבים השונים בהם תוכלו להשתלב ומהם השלבים בהם תרצו לרכוש מקצוע ולהתמחות. חלק מן השלבים הם ייעודיים ובלעדיים לתחום זה, וחלק מן השלבים מאפשרים לכם לעסוק בפרסום גם בערוצים נוספים מעבר לערוץ הספציפי של פרסום החוצות.
מהם תהליכי העבודה בתחום של פרסום החוצות?
כאשר אתם הולכים או נוסעים ברחוב ורואים שלט פרסום גדול, המדובר בשלט שעד להצבתו במקומו התנהל תהליך ארוך ומקצועי שהביא אותו לשם. התהליך מתחיל בגיבוש הקונספט הפרסומי. שלב זה מבוצע במסגרת משרדי פרסום או במסגרת הפקות דפוס בשיתוף עם הלקוח ועם מעורבות של אנשי פרסום ושיווק. בהמשך לכך, מתוכנן ומעוצב הפרסום עצמו, ובכלל זה צבעים, אלמנטים גרפיים, טקסט וקופירייטינג וכל פרט אחר שאותו אנו רוצים לשלב בשלט. כל אלה מגובשים אל תוך קובץ גרפי אחד שמועבר לבית דפוס ושם מודפס הקובץ במכונות דפוס רחבות על גבי חומרים עמידים כמו שמשונית, בד או מדבקות פלסטיות. במקרים רבים, מודפסת המודעה במספר חלקים שלאחר מכן מחוברים זה לזה בזמן הצבת השלט בחוצות. רק בשלב הזה מגיע צוות תפעולי אל השטח ותולה למעשה את השלט במקומו.
איפה אתם יכולים להשתלב?
כעת כשאתם יודעים את התהליכים השונים המעורבים בתהליך הכולל של פרסום חוצות, תוכלו להחליט באיזה מהם תרצו להשתלב ולהתמקצע. אם תבחרו בשלב האחרון של הצבת השלט, הרי שמדובר בתחום מאוד ממוקד וספציפי. לעומת זאת, שלב העיצוב הגרפי והפקות הדפוס פותח בפניכם פתח לביצוע עבודות ופרויקטים נוספים גם בערוצי פרסום נוספים כמו עלונים, חומרים שיווקיים, פוסטרים, שלטים לאירועים וכן הלאה.
עיצוב גרפי גם בדיגיטל
אם תבחרו בתחום הספציפי של עיצוב גרפי, תוכלו למנף את המקצוע שלכם הרבה מעבר לתחום של פרסום חוצות. תוכלו להשתלב גם בפרויקטים פרסומיים ושיווקיים בדיגיטל, פרסום באינטרנט, ברשתות חברתיות, בעיתונות, בתקשורת האלקטרונית וכדומה. הכל תלוי ברצון שלכם, בהעדפות שלכם, בכישורים שלכם ובתחום שבו תרצו לבסס את העתיד המקצועי שלכם.