Meytarim – חיפוש עבודה

פורטל מיתרים – מחפשים עבודה ומוצאים!

ראיון עבודה

תוכן עניינים

כיצד להגיע מוכנים לראיון עבודה?

ראיון עבודה עם מעסיק פוטנציאלי הוא אירוע מרגש שדורש הכנה מוקדמת. את ההכנה מתחילים עוד לפני שנכנסים לחדר הראיונות, ובעיקר באמצעות היכרות עם מאפייני המשרה והדרישות של המעסיק. לחוצים מהמעמד ולא יודעים מה לעשות? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

ראיון עבודה הוא בין השלבים העיקריים בתהליך גיוס של עובדים. חברות קטנות, בינוניות וגדולות משתמשות בראיון על מנת להכיר את העובד באופן אישי. הראיון מתבצע לאחר זימון מסודר ובעקבות שלב שבו העובד מגיש מועמדות באמצעות טופס קורות חיים.

כמו כן, ראיון הוא לעיתים שלב בגיוס עובדים דרך חברות השמה וחברות כוח אדם. במקרים כאלה המעסיק מעדיף לראיין את העובד בעצמו ולגבש דעה קונקרטית לגבי סיכויי ההצלחה שלו במקום העבודה.

מבחינת המעסיק הפוטנציאלי, ראיון הוא שלב חיוני שמספק אינדיקציה לרמת האמינות והמחויבות של העובד. עם זאת, העובד עצמו מתייחס לראיון כשלב מלחיץ ומטריד. זהו אירוע מרגש שדורש הכנה מוקדמת כי לעיתים קרובות הוא קובע את העתיד של העובד ואת הקריירה שלו. בנוסף, לא כל העובדים יודעים כיצד להיערך לראיון בצורה נכונה וחלקם עושים טעויות קריטיות.

מתי מתחילים להתכונן לראיון?

הכנה לראיון עבודה מתחילה ברגע שבו קובעים את הזימון. אם כבר הגשתם טופס קורות חיים והמעסיק הפוטנציאלי יצר איתכם קשר כדי לתאם ראיון, כדאי להתחיל את ההכנה. הכנה לראיון מחייבת התייחסות למספר כללי מפתח:

א. הכירו את מאפייני המשרה – יהיה לכם קשה מאוד להתקבל לעבודה במשרה מסוימת אם לא תדעו מה מאפיין אותה. את מאפייני המשרה תוכלו להכיר באמצעות ניסיון קודם שיש לכם בתחום ובענף, או בעזרת מודעת הדרושים שהמעסיק עצמו פרסם. בגיוס דרך חברות השמה וחברות כוח אדם תוכלו גם לקבל הכוונה מסודרת. בסופו של דבר, האינטרס של חברת השמה וחברת כוח אדם הוא שתגויסו דרכן ולכן ההכנה לראיון היא חלק בלתי נפרד מהשירות.

ב. נסו להבין מה הדרישות של המעסיק – הראיון הוא הזדמנות שלכם להכיר את המעסיק, ולהיפך. אם תרצו להרשים אותו תצטרכו לדעת מה הוא דורש ומה הוא מחפש. כאן הדרך שלכם לאסוף את המידע היא באמצעות ביקור באתרי האינטרנט של החברה ושל חברות מקבילות, יצירת קשר עם עובדים מתוך החברה ובדיקות ברשתות החברתיות. אחרי שתבינו מה הדרישות של המעסיק יהיה לכם קל יותר להרשים אותו בראיון.

ג. היצמדו לקורות החיים – זכרו שהמעסיק הפוטנציאלי לא מכיר אתכם לעומק ומשתמש רק בטופס קורות החיים שמונח לפניו על מנת לנסות לגבש דעה קונקרטית. כתוצאה מכך, הדרך שלו לבדוק את האמינות שלכם היא באמצעות השוואה בין מה שתאמרו בראיון לבין מה שמופיע בקורות החיים. כל עוד  תיצמדו לקורות החיים, תוכלו לעשות רושם טוב ולהיראות אמינים. במידה ואתם בכל זאת רוצים לשנות חלק מהמידע המופיע בקורות החיים, הקפידו לעדכן את המראיין והסבירו גם את הסיבות.

כך מתנהל ראיון עבודה מושלם

המראיין מבין שאתם מגיעים לחוצים והוא לא אמור לדרוש מכם משהו יוצא דופן. ראיון מושלם מתנהל על מי מנוחות ונמשך 20-30 דקות לפחות. בראיון לעבודה בכירה יכול מאוד להיות שתגיעו גם לשיחה של מעל שעה, אך עליכם להתאזר בסבלנות.

נצלו את הראיון כדי לשאול כל מה שמעניין אתכם לגבי המשרה. זכרו שלא תמיד תהיה לכם הזדמנות נוספת לקבל את הפרטים האלה, בעיקר בתהליך גיוס קצר. ראיון עבודה מיועד כאמור לשני הצדדים ורק אם תתייחסו אליו בפרופורציות נכונות תוכלו לעבור אותו בהצלחה.

תפקידי הנדסאי מבוקשים

הנדסאי הוא איש מקצוע בעל אוריינטציה טכנולוגית יישומית המסיים בהצלחה את לימודיו במכללה טכנולוגית מובילה הנמצאת בפיקוח של המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט). מסלול ההכשרה של הנדסאים בישראל מתבצע במשך כשנתיים, בהתאם למחלקת הלימוד, ובסיום הלימודים מקבלים תואר טכנולוגי – הנדסאי, והתעודה היוקרתית פותחת דלתות בשוק העבודה. כדאי לדעת כי לימודי הנדסאים בישראל החלו

קרא עוד »

דרושים חברות הייטק

  שוק העבודה בתעשיית ההייטק בישראל מתפתח במהירות. חברות הייטק תמיד מחפשות אנשים חדשים עם כישורים מיוחדים. זה הזמן המושלם למי שרוצה להתחיל קריירה מרתקת בתעשייה הזו. גיוס והשמה להייטק זמין יותר מתמיד. חברות מציעות מגוון רחב של משרות בתחומים כמו פיתוח, נדסת תוכנה ואבטחת מידע. במאמר זה, אנו נסביר את המגמות העכשוויות ונציג את

קרא עוד »

עריכת וידאו למובייל

בשנים האחרונות, עריכת וידאו במכשירים ניידים הפכה לנגישה ופופולרית מתמיד. היכולת ליצור תכנים איכותיים ומקצועיים ישירות מהסמארטפון היא יתרון גדול עבור יוצרי תוכן, אנשי שיווק ואפילו חובבים. במאמר זה נסקור את היתרונות, הכלים והטכניקות לעריכת וידאו במובייל, ונספק טיפים חשובים ליצירת תוכן וידאו מרשים ומקצועי. יתרונות עריכת וידאו במובייל 1. ניידות וגמישות היתרון המרכזי של

קרא עוד »

למה כדאי לכל עסק לפרסם בטלגרם

בעידן הדיגיטלי המתקדם בו אנו חיים, עסקים מחפשים דרכים חדשות ויעילות להגיע אל קהל היעד שלהם ולהרחיב את הנוכחות הדיגיטלית שלהם. אחת הפלטפורמות שצוברת פופולריות עצומה בשנים האחרונות היא טלגרם. עם יותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, טלגרם מציעה לעסקים מגוון כלים ויתרונות שיכולים לסייע בפרסום ובהפצת מסרים. במאמר זה נתעמק בסיבות לכך שכל

קרא עוד »

איך לבחור שירותי קידום אתרים

בחירת שירותי קידום אתרים (SEO) נכונים היא משימה חשובה עבור עסקים המעוניינים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ולהגדיל את התנועה לאתר. עם כל כך הרבה ספקים בשוק, חשוב לדעת למה לשים לב וכיצד לבחור את השירות המתאים ביותר לצרכים שלך. במאמר זה נציג קריטריונים חשובים והמלצות שיעזרו לך לבחור את שירותי הקידום המתאימים לעסק שלך.

קרא עוד »

חמש טעויות נפוצות בפרסום בטלגרם וכיצד להימנע מהן

פרסום בטלגרם הפך לחלק משמעותי באסטרטגיית השיווק של עסקים רבים. עם זאת, כמו בכל פלטפורמה, ישנן טעויות נפוצות שמפרסמים עלולים לבצע, מה שיכול לפגוע בתוצאות הקמפיין. במאמר זה נסקור חמש טעויות נפוצות בפרסום בטלגרם ונציע דרכים להימנע מהן, כדי למקסם את ההשפעה וההצלחה של הקמפיינים שלכם. חמש טעויות נפוצות בפרסום בטלגרם וכיצד להימנע מהן  

קרא עוד »
מודעות: